Friday, February 10, 2012

Permulaaan tahun 2012 tidak begitu memuaskan bagi aku. Mungkin perjalanannya masih perlahan. Banyak yang perlu dirancangkan. Aku baru sahaja menghabiskan Program Kepimpinan anjuran Agensi Melayu Terulung Great Eastern Takaful di Pantai Timur ini iaitu Agensi Nasir & Sahabat dengan mendapat sokongan penuh dari Great Eastern Takaful Kuala Lumpur. Banayak yang aku pelajari dalam program sehari ni, antaranya ianya dapat membina keyakinan diri bagaiumana hendak berdepan dengan masyarakat khususnya Melayu yang masih lagi ditak dapat menerima sepenuhnya tentang insurans hayat. Mereka masih berpendapatinsurans hayat tidak perlu bagi mereka. Pelbagai alasan diterima diluar sana, kalau dulu sebelum ada Takaful, alasan halal haram dijadikan alasan, tetapi sekrang apa lagi alasan yang akan diberikan? Sama-sama lah kita tunggu. Aku sudah terlibat dalam dunia insurans hayat sejak 1998 iaitu 14 tahun yang lepas, tetapi masih tidak menemui turning point untuk mengubah nasib. Ini kerana sikap aku sendiri yang tidak begitu yakin dengan diri sendiri. Tetapi tahun 2012 mungkin menjadi turning point untuk aku, kerana aku mendapat sokongan dari isteriku yang juga sama-sama menyertai bidang ini. Insya-Allah bermula Januari 2014, aku akan melangkah sebagai Full-Time Life Insurance Advisor, itu tekad aku. Aku akan meletak jawatan sebagai penjawat awam dan akan menumpukan perhatian kepada bidang aku ini.
Sekian buat masa ini dulu catatan aku. tata..titi..tutu...

No comments:

Post a Comment